050-8308834

תפריט

שמאי מקרקעין בפתח תקווה

על תפקידו של שמאי מקרקעין בפתח תקווה

שמאי מקרקעין בפתח תקווה – החלטתם להצטרף אל המגרש הנדל"ני ולבצע את עסקת חייכם מבחינה פיננסית? אתם וודאי תסתייעו, בשלב כזה או אחר, בשמאי מקרקעין, שיבצע הערכה של שווי הנכס. כל מה שצריך לדעת על שמאי מקרקעין ועל החשיבות של תפקידו במאמר שלפניכם.

מיהו שמאי מקרקעין ומה הוא בעצם עושה?

תפקידם של שמאי מקרקעין הוא לבצע הערכה של שווי של נכסי נדל"ן, כמו דירות, משרדים, קרקעות ומגרשים העומדים לרכישה או למכירה. בשל אופיו של שוק המקרקעין ומכיוון, שבניגוד למסחר בשוק ההון, אין לנכסים שווי או מחיר הנקבעים בזירת מסחר- תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לבצע הערכה על-פי כללים, סטנדרטים ואמות מידה מקובלות שהוגדרו מראש. 

קיימות בתחום השמאות מספר גישות לביצוע ההערכות הדרושות, החשובה מביניהן היא גישת ההשוואה, הנפוצה בעיקר בביצוע הערכת שווי של נכסי מגורים, ובמסגרתה נערכת השוואה בין הנכס אותו יש להעריך לבין נכסים דומים אחרים בסביבה, על מנת שניתן יהיה לתמחר את שווי העסקה. גישות נוספות בהן עושים שימוש שמאי מקרקעין הן הגישה הכלכלית, הרווחת בעיקר כאשר מדובר בהערכת נכסים תפעוליים וגישת העלות, המבוססת על סכימה של המרכיבים השונים של הנכס.

על הפופולאריות ההולכת וגוברת של מקצוע שמאות המקרקעין בישראל

ככל שהשקעה בנדל"ן הופכת פופולארית יותר וככל שענף זה יותר ויותר משגשג, כך גם פורח מקצוע השמאות, וכיום בישראל קיים ביקוש רב ללימודי שמאות, בשל הקריירה המצליחה שניתן לבנות בתחום זה, שהוא מתגמל מאוד מבחינת שכר ועל כן גם נתפס כמושך ומפתה.

היתרון של משרדנו בפעילות ענפה בפתח תקווה וסביבתה: רמת גן, ראש העין ומודיעין – נתון המקנה יתרון בקביעת אומדן השווי ברמת דיוק גבוהה.

שמאי מקרקעין בפתח תקווה